p archiv zprav: Jestřáb žere řidiče

archiv zprav

Wednesday, June 08, 2005

Jestřáb žere řidiče

Nekompromisní pokyn se vztyčeným stavěcím terčem začal včera strašit silniční piráty v celé střední Evropě. S větším počtem policistů při dopravně bezpečnostní akci nazvané Jestřáb musejí šoféři počítat až do neděle.
Zřejmě ale není tak velká jako známý Kryštof. "Zase tak hrozné to nebude. To je první kontrola, co jsem od rána potkal. Jinak jsem o policistu ani nezavadil," řekl včera v poledne řidič, kterého zastavila hlídka na Barrandovském mostě.
Za dvě hodiny dopraváci zkontrolovali desítky aut. Rychlost ale neměřili. Tu měl na starost vůz s radarem, který se proháněl po pražském okruhu. "Mně kontroly nevadí. Já su v pohodě," řekl rozesmátý řidič dodávky ze Zlína, když mu policisté vraceli doklady. Jeho pražský kolega na tom byl hůř. Zaplatil pět stovek pokuty za špatně vyplněný příkaz k jízdě.
"Za blbost se platí. O akci vím, ale volal mi kamarád, že mě nutně potřebuje. Psal jsem moc rychle a zvrtal to," uvedl Jaromír Hajn. Více než šedesát řidičů muselo foukat. Všichni si oddechli, když na displeji zasvítila nula. "Dnes jsou řidiči čistí," řekl policista Pavel Filip. "Čeští policisté při akci spolupracují s kolegy z okolních zemí," řekl Pavel Hanták z policejního prezidia. Podobných akcí se má uskutečnit do konce roku několik.