p archiv zprav

archiv zprav

Thursday, October 25, 2007

Štěstí přišlo znenadání. Při jedné z Chuvyrovových návštěv Chandaru za ním přišel bývalý předseda místní zemědělské rady Vladimir Krainov (mimochodem, v domě jeho otce kdysi bydlel archeolog Schmidt) a pravil: "Vy tu hledáte nějaké kamenné plastiky? Já mám jakousi zvláštní kamennou desku doma na dvoře."
"Zpočátku jsem ho nebral vážně," vzpomíná Chuvyrov, "jenže pak jsem se přece jen rozhodl a šel se k němu podívat. Pamatuji si dodnes, že to bylo 21. července 1999. Pod verandou domu skutečně byla v zemi zapadlá kamenná deska s nějakými boulemi. Byla ovšem tak těžká, že jsme ji nedokázali sami vytáhnout. Takže jsem šel do Ufy požádat o pomoc. Po týdenním plahočení jsme desku dostali do Chandaru: je sice jen 148 cm vysoká, 106 cm široká a 16 cm silná, ale váží takřka tunu. Krainov udělal speciální dřevěné válce, abychom ji dostali ze země."